lördag 2 april 2011

Ljussläckare




Jag fotade denna ljussläckare för några dagar sen och igår tog min äldsta dotter tag i den och sa: "-Mamma, jag kommer ihåg när vi fick den här av mormor och ett tag efter gick jag och Jonna och släckte alla ljusen hela tiden. "
Ja det var så det var, de såg den som en "leksak". Det var många år sedan nu, men den är en kär sak som alltid ligger framme och är nära till hands när vi släcker ljusen.
Så idag blir det ett besök till kära mor/mormor. Vi har inte kunnat besöka henne på hennes födelsedag som var i slutet av februari, då någon av oss hela tiden har varit sjuk men idag ska vi äntligen överraska henne med fika och blommor.

På eftermiddagen blir det en tur till min gamla handbollstränare (äldsta dotterns handbollstränare nu för tiden) och titta på danska handbolls matcher på TV:n och fika.....(mycket fika blir det, men jag hoppar fikabrödet och tar bara kaffe tror jag...hm...ja så får det bli. )


Ha en härlig dag

Kram Tina


Inga kommentarer: