tisdag 14 juni 2011

Snart sommarlov....


Idag har det varit ruggigt i staden...regn och jag upplevde "kyla".
Under 20 grader då tycker man det är kallt...

Snart är det sommarlov för mina tjejer! De kommer hem inatt från
semester i Grekland med sin pappa och de gör sin sista
skoldag imorgon innan sommarlovet!

Den äldsta har gått 10 år i grundskolan
(om man räknar med 6-års verksamheten.)
Hon lämnar då grundskolan bakom sig
och börjar till hösten på gymnasiet.

Den lilla avslutar 7:e klass och har gjort
sitt första år i högstadiet!

Det blir skönt för dem med lite sommarlov snart och
jag undrar vem som först tar plats i hängmattan....

För min del så misstänker jag att det blir en tur med symaskinen
imorgon kväll för att få avslutningsklänningarna perfekta till

Torsdagens avslutning

och så håller vi tummarna att det blir fint väder då!

Men just nu längtar jag massor efter att få träffa de solbrända tjejerna!


Ha en härlig kväll


KRAMIS

1 kommentar:

AnnaHelena sa...

Det blir alltid så tydligt vid den här tiden hur stora barnen börjar bli...Lite vemod över tiden som flytt blandas med glädje, såklart, över att få se dem växa och bli självständiga. Vad duktig du är som donar vid symaskinen med tjejernas klänningar! Sedan kanske det blir DU som tar en välförtjänt plats i hängmattan...?

Kram // AH