torsdag 24 mars 2011

Betong bänkskiva






Allt började när jag hittade denna sida innan vi flyttade in i huset anno1923. Vi funderade och klurade på hur vi skulle fixa att gjuta vår egen betong bänkskiva.


Vi gjöt dem utomhus och det var ett pyssel kan jag säga. Vattna och skaka om vartannat. Slipa till förbannelse. Det absolut värsta var nog när de skulle bäras upp till övervåningen i huset. Jag kan säga att jag hade HELA tyngden på mig. Trycket mot bröstet var enormt!!!

Men vad gör man inte för det unika.... hihi.

Det här är nu snart 2 år sedan vi gjorde och de börjar bli charmigt slitna...
Det syns som sagt att här i huset lagas det mat och bakas... =)




Idag är det +8 och blåsigt i staden, men snön är nu borta från altanen. Dags att sopa lite i helgen tror jag! =)

 
Kram Tina

Inga kommentarer: