måndag 22 augusti 2011

En tränare förbereder inför hösten.... :)



Hej

Idag var första skoldagen för båda döttrarna.
 Den lilla börjar årskurs 8 och den stora gymnasiet
.
Tänk vad tiden går och jag skrattade lite för mig själv
 i morse när jag tänkte på min mors roliga kommentar.

Ha i åtanke att hon är 83 år och väldigt klar i huvudet
 och följer med vad som händer i världen.)

Hennes beskrivning på hur man håller sig ung är att hålla sig
undan alla speglarna, för i sinnet är man ung.

Det man inte ser lider man alltså inte av... :)





Regnet öste ner på förmiddagen och jag passade på att förbereda
lite inför vad jag vet kommer bli en stressig höst.
Eftersom jag är tränare och är borta på träningar o matcher
ca 10-14 timmar/vecka på kvällar och helger, så är det bra
att det finns mat hemma att ta fram ur frysen.

Idag blev det lasagne, köttbullar, chili con carne, oliv/feta biffar.

Jag fryser in dem i portionsförpackningar och då är det lätt för tjejerna
och mig att bara ta fram en portion när det behövs.

Energi är viktigt, likaså sömn och vatten.
Så att uppfostra schyssta handbollsspelare kräver de ingredienserna. :)

Så nu har vi ett förråd "ett tag" framöver i alla fall!


KRAM


Inga kommentarer: