torsdag 2 juni 2011

Ett litet meddelande


till övriga familjen är aldrig fel att lämna, men det är aldrig de
meddelandena jag som mamma vill ha som står där...  =)


Här skriver barnen och deras kompisar mest

" .....   äger  "

" .....  är bäst "

osv...

men jag ler varje gång någon har skrivit där. Alltid något nytt!

Det är ett levande block så att säga och det är alltid
någon som tror att den är bättre än den andra....
eller äger någon annan med glimten i ögat!




Den är gjord av en svart målad limträ skiva och jag
textade med vit färg


" m  e  s  s  a  g  e  "


Sen borrade jag ett hål i ett litet anteckningsblock och
skruvade sen fast det i skivan.


Jag har börjat betonga också....ha ha...igår kväll började jag!
Jag har testat att göra "mindre" saker i betong,
 tänka sig att jag gör tvärtemot alla andra!
De flesta brukar börja med smått för att sen våga
sig på det stora, men jag började med 2 stora bänkskivor
( som jag tidigare bloggat om här och här )
och sen går jag successivt neråt i storlekarna...

Idag ska jag gjuta några krukor så håll tummarna att jag fixar även det lilla...

Vi får se hur det blir, men som sagt jag älskar verkligen det ruffiga materialet!!!

Önskar er alla en härlig dag


KRAM

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vad roligt att prova på något nytt...
Själv är jag inne i en arbets period så det blir inte så mycke gjort hemma utan bara det vanliga plocket.

Ha en underbar helg.
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Jag har länge funderat på att pröva på att göra något i betong - finns ju massor av fina ideér... Hoppas bara att jag får tummen ur ; )