tisdag 3 maj 2011

Omplantering



Tomatplantorna har blivit så stora att de nu fått egen kruka. Hela 11 stycken är på gång och växer... och jag som inte har några gröna fingrar är ganska stolt faktiskt. Så fortsätt gärna att hålla tummar och tår för att det ska bli goda tomater till slut på dessa...



Jag och lilltjejen satte även prydnadskåls frön och de har tagit sig även de.... Tänk om jag lyckas och kan sätta ut dessa i fina arrangemang till sommaren....hmmmm....hoppas, hoppas, hoppas....

Idag är det kyligt i staden (ett par plusgrader endast) och stora snöflingor dinglade ner från himlen imorse som sen förbyttes till regn..... försenat april väder tror jag bestämt, fast vi är inne i maj månad. Saknar den värmeböljan vi hade för någon vecka sen.... men den kommer nog snart igen.

I helgen som var hittade jag bilder från min gamla blogg "I mitt vita hus" och vårt gamla hus, det blev en liten nostalgi tripp kan jag säga.  "Hur tänkte jag här" var känslan.... Jag ska visa lite bilder sen.... =) 

KRAM

Inga kommentarer: