fredag 13 maj 2011

Det tar sig

Pelagonen jag fick av Maggan på Valborgsmässoafton börjar ta sig. Vita blommor har slagit ut och jag göder och göder så att den ska bli stor. En pelagonbok skulle jag vilja ha för tacksammare och vackrare blomma finns nog inte... Just att man kan föröka dem år efter år är ju fantastiskt....

Efter åskovädret igår morse var jag orolig att det var slut på det fina vädret men efter lunch så sprack det upp och solen sken men det var lite kvavt, så där som om det var ett oväder på G. Men vi klarade oss....



Jag hann gosa med med den här lilla gullungen igår också... När jag skulle gå så sträckte hon ut sina små armar mot mig så där som att hon ville följa med... Naaaw....fick nästan en tår i ögat.
Jag tror bestämt att jag får lov att fixa ett rum åt henne här hemma.... =)

När jag och lilla tjejen åkte till affären så köpte hon Plaza Kvinna och med den fick hon en film "Remember Me". Jag misstänkte att det var filmen hon var ute efter men när vi kom hem säger hon:
-Mamma, vad är det här för film?
Jag tittade på omslaget och sa: -Det ser ut som en kärleksfilm!
-Då får du ta den, säger hon.
Förmodligen tycker hon att det är för mycket pussdravvel och sånt!  Den får nog stora tjejen och jag titta på vid tillfälle...men ikväll var det tydligen bokat Talang framför TV:n...

Så där hade jag fel...(för en gångs skull)...det var alltså tidningen hon ville ha.


Lill tjejen är och bakar ikväll med sitt fotbollslag och imorgon ska de sälja på Bondens Marknad på Stora Torget här i staden. Jag bakade några extra kanelbullar på eftermiddagen och la in dem i påsar tillsammans med tårtpapper... Dekorativt och fint blev det!



Ser väl smaskens ut va?


Ha en härlig kväll


KRAM

1 kommentar:

Mickis sa...

Min lilla gullunge <3 Vi hade en riktigt mysig dag! Trevlig helg! kram