onsdag 11 maj 2011

Himlen är oskyldigt blå


Igår kväll var det svårt att slita sig från uteplasten kan jag berätta. Himlen var alldeles så där härligt blå. Så vackert.

Jag och stora tjejen nynnar på "Himlen är oskyldigt blå" efter att vi såg filmen med samma namn... Fantastiskt vacker låt....och den har verkligen etsat sig fast i våra hjärnor. 


Himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller som tårarna gör
Det rår inte stjärnorna för
Äskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Himlen så oskyldigt blå




När jag satt där och filosoferade och fotade himlen så gick blicken ner till syrén busken.. MEN...de håller på att slå ut. Då är det inte långt kvar tills det doftar så där ljuvligt. Doftande syrén är nog bland den härligaste doften som finns....och liljekonvalj....och lavendel.... listan kan visst bli oändligt lång.

Doften av sommar....är helt enkelt ljuvlig!!!


Önskar er alla en härlig dag


KRAM


2 kommentarer:

Åsa sa...

Just den låten älskar jag, den hade vi på mammas begravning.... hon bestämde den själv.... så vacker! Nu kommer en ljuvlig tid, bara att njuta för fullt! Kram Åsa <3

Anonym sa...

Hej Tina,

bortsett från den ljuvliga syrendoften: intressant ny bild längst upp, men nu tycker jag den är lite FÖR dominant. Uppdelningen i gårdagens variant var däremot bra. Sorry. ;-)

/Frank