tisdag 10 maj 2011


Så vackra tulpaner som växer i väninnans trädgård. Det kanske är sådana jag ska plantera i slänten mot parkeringen i höst. Ja det tål att tänka på. Väldigt vackra är de i alla fall.

"Mindre" vackra marktäckande växter håller jag på att flytta och jag hoppas att de tar sig på sitt nya ställe. Men nu blev det tomt på det stället som de satt tidigare...hm....jag behöver nog köpa några fler lammöron. Det blir nog fint om de växer tillsammans i slänten vid stenpartiet.

Jag inser att fågelbadet står inte så bra på det svarta bordet längre. Där vill jag kunna sitta och fika i det vackra vädret. Jag skulle behöva ha ett litet bord eller kanske en stubbe att ställa fågelbadet på mitt i en grönskande rabatt.... Någon som har en stubbe till övers? oj oj...nu snurrar det i huvudet på mig...


Jag får börja med att köpa en anteckningsbok och skriva ner alla idéer som far hit & dit!



 

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej

Har en massa stubbar, men det är kanske lite långt att åka för en sådan....

Kram