måndag 4 juli 2011

Tips för alla ombyggnadssugna som ska till Tallin i sommar

Hallo

Idag tänkte jag visa er lite gamla bilder från vår renovering och tipsa
om hur man kan få ner kostnaden och samtidigt få en liten semester-
tripp på köpet... låter för bra för att vara sant va???



För 2 år sedan och lite mer övertog vi huset Anno 1923 (och mestadels av tiden fram till i höstas har gått till att renovera och åter igen renovera....
Känslan är skön när man ser tillbaka på alla gamla bilder och inser att vi är ganska klara nu.... Mycket blod, svett och tårar har det varit, det ska jag inte sticka under stolen med...men vi har överlevt och det är en skön
känsla att vi har klarat det!  För att kunna renovera och få det klart fort så lyckades vi hålla nere kostnaderna med att vi handlade mycket av färg och diverse i Tallin. Varje resa vi gjorde så var det en liten andhämtning från renoveringen trots allt.  Aftonbladet tipsar även om detta...HÄR.  Med över 300 kvm att renovera så har det gått ganska snabbt ändå. Ni kan se fler gamla bilder under fliken Renovering av huset 1923 här ovanför. Jag håller lite på bilder då Anna & Jonas var här i februari och fotade så fint och de reportagen ska komma i olika tidningar. Men snart så släpper jag fler bilder under den fliken... :)



Listerna här inne i badrummet är från Tallin och även de två handfaten. Dock är inte allt billigt där så var lite prismedvetna innan ni får för er att åka dit över.

Ett litet tips för renoverings sugna från mig



KRAM