onsdag 29 juni 2011

Första egna jordgubben plockad....av mig

Hej

Äntligen hann jag först!!!
Första egna jordgubben gick till mig  i år!

Jag brukar alltid låta alla andra ta före mig och de rensar friskt
 vartefter de blir mogna, men i år var jag först!

Det är något speciellt med egna jordgubbar, synd att vi
inte har så många så att det nästan behöver bli slagsmål om dem!

Hittade även ett smultron på tomten....
 och det stället berättar jag inte för någon i  familjen. hihi...

Jag har härliga minnen från barndomen då
man plockade smultron på strån...och när man kom hem åt
man dem med mjölk i en djuptallrik....eller rättare sagt de
som inte blev uppätna på vägen hem hamnade på tallriken.


M U M S


Nu håller jag tummarna att jag hinner först till nästa mogna
 jordgubbe och fortsätter den här värmeböljan och jag sköter
vattningen så går det nog.



KRAMIS



Inga kommentarer: