måndag 27 juni 2011

Fantastiskt landskap



IDRE FJÄLL

med sin fantastiska omgivning.Vilket vackert ställe!

Det var nu 3:e året jag var där och 4:e året för mina döttrar. Jag tror vi bokade det här i november förra året och sen dess har vi gått och väntat o väntat på årets Idre upplevelse.

I år åkte vi 4 mammor med våra barn och bodde alla 11 i en stuga, och det fungerade så bra! Jag tror den stugan står där nu och är så glad efter alla skratt som utlöstes i veckan!

Handbollsläger för barnen och avkoppling för oss mammor, det är semester i Idre det!

En annan god vän med sin familj var också där uppe och vi som aldrig får chans att träffas annars fick nu lite egen tid tillsammans....härligt! Varje ledig stund så begav vi oss ut och fotade lite och när vädret skiftar snabbt så får man klä sig därefter, så gummistövlar på var en självklarhet.....så vi såg ut som två fältbiologer med vår utstyrsel. Ska man till fjällen så packar man inte ner långklänningen precis...





Ni ser så mycket vackert våra ögon har fått vila på....
Sista bilden är ett äventyr i sig, då 2 av tjejerna i stugan ville ut och prova sina kameror tillsammans med mig en kväll. Väninnan som bodde i en annan stuga anslöt då till oss när hon såg oss och vi fotade tills knotten höll på att äta upp oss totalt. Tid och rum glöms lätt bort när man hittar fina saker att fota....
Min dotter hittade detta rostiga rör som det rann vatten ur och där ville vi alla fotografer vara....När väninnans man kom förbi och såg oss alla stå huller om buller kring detta objekt så önskade han att han hade haft en kamera till hands och fota oss... som tur var hade han nu inte det och det är vi tacksamma för! =)

Jag har haft en helt underbar vecka och jag är övertygad om att alla andra inblandade också har haft det!


Ha en härlig kväll.



KRAM



Inga kommentarer: