lördag 28 maj 2011

Blommor på fat....



kan vara väldigt


V   A   C   K   E   R   T




När jag rensade bland pellisarna och tog bort några gamla blommor
såg jag att det satt kvar några fräscha.

Jag la dem på ett vitt fat och det blev så vackert.... det rosa mot det vita....





Jag gjorde likadant med ett par lila syrén-blommor som ramlade
av kvisten....

Även det blev väldigt vackert och även att det bara är för stunden....
och de vissnar på en gång så har jag förevigat dem på bild nu.


Nu på morgonen skiner solen in genom mitt fönster och
jag njuter i fulla drag av tystnaden och mitt morgon-kaffe.

Jag vaknade före tuppen och kunde inte somna
om och ibland tycker jag det är så skönt att bara få vara själv några
 timmar på morgonen så jag tog tillvara på tillfället....


Idag blir det shopping med lilla dottern på förmiddagen och på
eftermiddagen blir det att kika handboll på TV med äldsta dotterns
lag och sen blir det lite tid med väninnor en stund.....

Önskar Er en trevlig Lördag


KRAM

Inga kommentarer: