måndag 11 juli 2011

"Bäst-kusten" eller....

Hej

Nu har jag varit iväg på en liten mini-semester med massor av
positiv energi med mig i bagaget hit hem.... Inspirationen blir
på topp efter att ha fått lite ledigt och ögat fått det den behöver.

I onsdags fick jag ett infall att åka till Göteborg och Partille Cup,
jag nämnde nog tidigare att jag hade ett enormt sug efter lite utom-
hus handboll.. :)  Så fick det bli, så jag och en kompis satte oss på
tåget ner. Under resans gång fick vi referat från tjejernas match som
spelades. Längtan var enorm att få komma fram kan jag säga och
glädjen även den enorm när vi klev av på tågperrongen. :)
Svårt att förstå kanske, men har man upplevt Partille Cup så
hänger man med i känslan.... :)

Första natten lyckades jag hitta ett hotell rum på Riverton och
bedömning av det hotellet kommer lite längre ner i detta inlägg.

Eftersom det är väldigt svårt att hitta hotell rum i Göteborg under
 Partille Cup så tog jag med mig tältet ifall och så blev det i 2 nätter.
Men det är väldigt underskattat med tält måste jag säga. 
Sällskap av goda vänner och mannen som kom ner på fredagen,
så hade vi jätte mysigt där på Delsjö Camping som jag varmt
 kan rekommendera för andra "campare".

På lördagen lättade det med hotell rum och vi hittade ett på


och kvällen spenderades på Liseberg och "självklart" vann jag en
stor Marabou Schweizernöt...Mumsfilibabba....men jag delar
givetvis med barnen... :)

Ni må tro att den natten var skön att sova i sköna hotel-sängar.

 Fiskebäckskil

Söndagen började vi bege oss hemåt fast med en skaplig omväg
vill jag säga, men vi ville verkligen se kusten lite och bråttom hade
vi inte. Fiskebäckskil blev första stoppet och vi strosade omkring
vid vackra Gullmarsstrand. Vilket hotell och vilken anläggning!! Ska
ni boka konferens på våren eller sensommaren så är det ett hett tips!


Fjällbacka

Nästa stopp blev Fjällbacka. Jag ville så gärna kika lite nere vid
campingen där för här semestrade vi med husvagn när jag var liten
och vissa delar kände jag verkligen igen. I Fjällbacka är det väldigt
mycket klippor och vad mysigt att sitta där på kvällarna och se
solen gå ner....eller är man riktigt pigg så funkar ju även soluppgången
bra, men väldigt vackert är det!

Vi åkte bara igenom Grebbestad men det såg väldigt mysigt ut det
med, kanske ett litet partyställe det jag såg av folket runt omkring!


Strömstad 

Nästa stopp blev Strömstad och där åt vi vid en restaurang vid
huset som heter Skagerack...kommer inte ihåg namnet på
restaurangen tyvärr, men det smakade bra..

Det var en liten mysig semester tripp här i Svergie på
Västkusten och pratar man med en Göteborgare så vill
de gärna säga Bästkusten...och visst är det vackert på
sommaren.

När jag kom hem och kollade mailen som jag totalt hade
glömt bort dessa dagar så hittade jag en förfrågan från
Helena Aro på Aftonbladet om hon fick använda en bild
på min lastpalls-lounge... och det var ju klart att hon fick
göra det! :) Vad roligt att hon hittade hit till min lilla blogg!

Idag har jag målat ett plank i trädgården...det var tidigare
gult och nu fick det bli vitt....måste ju visa den sidan från den
bästa när tidningen kommer på onsdag och vill fota loungen! :)

Sammanfattning av boendet jag lovade är att jag kan inte
rekommendera Hotell Riverton men däremot Delsjö Camping
och Elite Park Avenue... 5 stjärnor av 5 får dessa 2 ställen på
grund av välstädat och bra personal som håller vad de lovar!

Önskar er en härlig kväll

KRAM




Inga kommentarer: