torsdag 14 april 2011

Anemone nemorosa L






Såg den första vitsippan idag. Jag och en väninna tog en promenad i det vackra vädret och där i skogen anade vi en vitsippa. Vi kom närmre och YES det var en vitsippa! Härligt!!! Tänk vad glad man kan bli av en liten blomma! =) För den som vill lära sig mer om vitsippan kan kika in HÄR.

I min vildaste fantasi så trodde jag att jag skulle få lugn och ro "Tina time"....(som jag skrev om i mitt tidigare inlägg) men när man har barn så fyller de ganska snabbt den tiden åt en. Ikväll ville lilla tjejen ha mat hos mamma innan sin första fotbollsträning för säsongen och ja visst då finns mamsen där så klart! Extra kul är att hon som inte var så sugen på fotbollen sprudlade med en massa positiva ord efter träningen.... "Bollen är rund" och man vet aldrig vart den rullar åt för håll.  =) Positivt var att jag fick även kvalitetstid med min goa väninna också på kvällen, så jag får väl räkna det som "Tina time!...

Tänk vad underbart med vår och värme....och lite "Tina time".

KRAM

Inga kommentarer: