lördag 19 mars 2011

Det blir "nästan" som man har tänkt sig....






När jag planerade renoveringen så letade jag efter stuckaturer och takrosetter. Det tidigare inlägget ser ni HÄR.  Det färdiga resultatet blev "nästan" som jag tänkt mig. I ett gammalt trähus så är inte allt direkt rakt och i taken gick det helt enkelt inte att sätta upp några lister. Takhöjden är "ganska" hög, men för att att det ska se ännu högre ut så valde jag att sätta upp lister 20 centimeter nedanför taket. Det blir en synvilla för ögat och det upplevs som att takhöjden är högre. I badrum och WC får de sitta lite längre ner, 180 cm från golvet.  Listen går som en "röd" tråd genom våningen. Vissa rum fick takrosetter men inte alla....

Är precis hemkommen från handbollsmatch med härliga tjejerna! Idag fick de mitt hjärta att slå några extra slag. =)
Ikväll börjar körslaget och då är vi bänkade framför TV:n. Det brukar ju inte vara någon utslagning första programmet så ikväll kan man förhoppningsvis njuta utan någon nervositet... =)
Hoppas Andreas, Ann-Louise, Casper, Gabriel, Jakob, Jasmine och Lisa kan få sina körer att leverera!

Ha en fortsatt trevlig Lördag

Kram Tina

Inga kommentarer: