fredag 3 september 2010

Skapande med symaskinen

När nu min "kära" vän symaskinen är igång och det finns ett rum för vår "kärlek", så produceras vi dynor till kökssoffan. Av gamla täcken, madrasser och nya påslakan börjar kökssoffan få en ny stil.
Gråa toner på påslakanen och en dyna kommer att agera accentdyna. Just nu letar jag "plommon/lila" just till den.  Lätt att variera sig när man vill ha lite annan färg i köket....då syr man ett nytt överdrag i ett tyg man gillar. Jag valde påslakan för att det är ett billigt alternativ och de är färdigsydda i 2 ändar. Jag tog en gammal madrass, ett duntäcke och ett syntet täcke...olika stilar och lager på lager känsla. Väldigt bekvämt och skönt att sitta där. Stuvbitarna av påslakanen ska bli kuddfodral. Är jag randig för dagen så låter jag den dynan vara överst... :)










Ikväll är det landskamp Sverige - Ungern på Råsunda och jag finns då på läktaren! HEJA SVERIGE!!!
Höst/Vinter jackan är framtagen...... ;)

Tina

Inga kommentarer: