onsdag 18 augusti 2010

På jakt efter mattor

Det finns några mattor på marknaden att välja mellan och det är mycket att tänka på när det gäller användningsområde osv...

Jakten av matta är till den ena hallen och köket. Hallen är inte utsatt för skor (min vision) men bör ändå vara enkel att rengöra. Grå/Grön/Vit rutigt stengolv gör att jag inte vill röra till det med för mycket mönster.
 På Jotex hittade jag denna klassiska Bouclématta av kraftig polypropylen med måttet 67x250 cm och till det fantastiska priset 279 kr. Låter nog för bra för att vara sant och sen vill jag ju gärna känna och klämma lite innan, men jag lägger den dock ändå till en av favoriterna.
De hade även denna variant som jag tyckte om, men den är för mönstrad för mig.



Köket behöver också en matta och jag kikar på plastmaterial. Köket är inrett i vitt/betong/rostfritt/svart så en färgklick vore inte helt fel.....


Jotex har den här plastmattan i måttet 70x250 i färgen Plommon.... vändbar och lätt att rengöra. 799 kr




Designonline är återförsäljare för Pappelina mattorna och den här ovanför heter Molly. Måttet är 70x200 cm Helt klart en färgklick....och priset är 1065 kr.




Vera mattan kommer från samma ställe och är 70x225 cm och kostar 1180 kr.
Kanske  för grå och trist.....?!


 Jakten fortsätter....

Tina

Inga kommentarer: