tisdag 15 september 2009

Trädgård


På fredagar går ett helskönt TV program på SVT2, "Trädgårdsfredag" heter programmet. Jag har själv inte suttit bokad framför TV:n då men har sett något reprisavsnitt... men alla de människor gör starkt intryck på mig!
Jag sitter mest och funderar "vilket" skönt liv Gustav har där...han tar hand om allt på gården med ett "STORT" lugn... imponerande...
Tänk om man skulle bryta upp från all stress och börja odla grönsaker själv...vilket jobb att bara lära sig allt som han kan... Nej, det är nog inget för mig, men otroligt avkopplande att titta på! :-)
Jag fortsätter att leta snygga detaljer till vårt hem tror jag... :-)
Som den här snygga skylten....1 på varje skafferidörr vore inte fel... :-)
Kram Tina

6 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan!
tack för titten!
Ja visst är hyllan schysst, blev jättenöjd med en...hade tänkt mig ett gammal plåtskåp (omklädningsskåp) med inte hittat nåt ännu som passar...får se hur det blir...
fint ni har det i ert hus . gillar***
kram
annelie

Erika sa...

Hade helt missat att de hade kört i gång med den serien igen. Såg den i våras via webben. Alla nya avsnitt finns kvar ett tag så du har chans att se dem alla på http://svtplay.se

Vilken myskväll jag fick heltplötsligt, tack för den!

annashusidingtuna sa...

Fin skylt, det är verkligen detaljerna som gör hemmet!
Missar det programmet hela tiden även om jag jämt tänker att nästa gång ska jag se det..
Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

jaaaaa visst är dom ett skönt gäng, satt i fredag och sa till maken att om jag var helt ekonomiskt oberoende, så skulle jag ha det sååå...bara gräva och odla..ha det gott min vän, varmkram lotten

Hanna sa...

Åh, har det börjat igen...
Brukade titta på det, via nätet när det gick förra svängen. Riktigt mysprogram :)

Skafferiskylten va fin!
Jag hade ju turen att vinna en skafferiskylt nyss ;) Har inget skafferi att hänga det på, än... men det kommer!

Ha en bra dag!
Kram Hanna

Solsjö - Under en vind sa...

Jösses, ert hus är ett riktigt drömhus...har nu tittat in i alla äldre inlägg...mycket jag har missat! Men sååå fint det blir överallt! Skulle gärna titta in hemma hos dig IRL....
Jag håller min blogg igång, men hinner inte med att titta in...idag gjorde jag ett inlägg med bebis på armen, går ganska bra när det mest är bilder, men att skriva en massa blir svårt...Nu somnade hon dock i mammas och pappas säng...HOn är så framåt, snurrar redan runt trots att hon bara är 4 månader...kommer nog att få jaga en del...

Tråkigt med er vän som gått bort...vill därför dela med mig av en dikt jag burit med mig under många år...
"Så liten plats en människa tar på jorden
mindre än ett träd
Så stort tomrum hon lämnar
en hel värld kan ej fylla det".....

Ha det bäst! Kramar!